Bila Lelaki Putus Cinta
BROKEN HEART
( ToT)


Kita ( geng gurlz ) probably selalu or boleh dikatakan sinonim dengan perihal putus cinta nie..kalau kita (gurlz) pasti ada yang menangis hingga xingat dunia..sampai mata pun lebam mcm kena sengat ngan tebuan,,,lolz.. Tapi kali ni jum kita intai-intai macam mana guys frust pula...

**********************************************

JENG!!JENG!!


OHH...GINI KEW GUYS NANGIS???

ermmm...adakah guys sama dengan gurls kew kalau putus cinta??? menangis hingga lebam biji mata kew?? meraung kew??? mogok tak makan kew??? 

***********************************************

GUYS YANG WARAS LAGI :-

Ni ada pengakuan sesetengah guys ( ambik dari blog cinta.blogspot ) ;


Pelukis berkata,
"Saya bercinta dengan perempuan yang boleh terima saya seadanya. Jika sejak awal lagi kita tidak boleh bersama atau tidak ada kesefahaman, bagaimana kiita hendak teruskan hidup bersama hingga akhir hayat. Waktu bercinta, kita kena banyak belajar untuk menerima pasangan sama ada serasi atau sebaliknya. Jika ada masalah timbul dalam perhubungan, lebih baik bincangkan lebih awal. Kalau ikutkan hati memang hendak carikan pengganti tetapi saya ada pendirian. Kalau dah putus, biarlah perhubungan diteruskan sebagai kawan biasa."

Kerani berkata,
"Sewaktu putus cinta, "tension". Saya ada menangis tapi hanya dalam bilik. Saya tak bagi tau kawan-kawan apa yang berlaku kepada saya kerana ianya adalah masalah peribadi. Cuma saya beritahu kepada kawan baik. Sekurang-kurangnya ada orang dengar luahan hati kita. Dia juga boleh beri nasihat berguna untuk didengar. Memang susah hendak lupakan cinta pertama. Sebenarnya kita kena jadi tabah. Ikut prinsip agama, mungkin tidak ada jodoh antara kita. Selepas putus cinta, saya bertekad untuk tidak bercinta lagi tetapi mahu terus berumah tangga."



GUYS YANG HILANG PERTIMBANGAN :-

di atas tu saya ambik dua jew pengakuan daripada guys..itu bagi mereka yang masih waras la..tapi macam mana kalau bagi mereka yang hilang pertimbangan diri?? zaman sekarang ada jew kita terbaca kat news atau dengar dari mana-mana kes bunuh diri..kalau diselidiki punca nya tak lain tak bukan pasti sebab frust putus cinta..
isshhh....
Ini kew penyelesaiannye???
Tapi kalau putus cinta terus nak bunuh diri pasti penuh lah kawasan perkuburan tu..mana perginya rasional diri seseorang itu..ermm...
Maybe dia sayang sangat gf dia tu kot...tapi tidak kah itu akan menyebabkan gurl (gf yg bunuh diri ) rasa bersalah and trauma for the rest of her life...guys pleasa!! dont do something so stupid ya..

*********************************************

KENAPA PULA KALAU PUTUS LELAKI SUKA MENYALAHKAN PEREMPUAN??

Kenapa mesti menyalahkan satu sama lain kalo hubungan tu xsukses? kenapa ada guys ( not all ek ) terus tidak mahu mempercayai semua gurlz just kerana pernah ditinggalkan kekasih..ada juga yang lebih teruk terus jadi anti perempuan..teruk tu...tak kan la guys tu nak jadi bujang telajak kot...

Kenapa kalau putus dengan gurls tu terutamanya kalau gurl yang minta putus pasti ada jew kata-kata yang pedas terkeluar dari mulut dia?? Yang paling teruk ada yang sanggup menyusahkan hidup gurl itu..sampai sanggup cakap yang bukan-bukan pasal gurl tu..kesian kan...


Tapi sebenarnya guys ngan gurlz sama jew...jadi kalau ada yang putus cinta tu jangan pernah hilang pertimbangan ok..banyak lagi orang yang lebih baik dari xgf / xbf kita..maybe she or he not for us..
so try and accept the fact..


Just for fun only...
heart u all peeps..
misstiaralittleworld..
xoxoxo





Created by ctridzana