Chenta hatiku
Malam yang sunyi membuatkan diriku teringat akan orang rumah nun jauh di sana..
mereka apa khabar?
dah makan ke belum?
semua persoalan mnerjah otakku ini..

Jauh merantau ke tempat orang bagi menimba ilmu biar penuh di dada..
biar pulang membawa kbanggaan buat insan2 yang telah berkorban untuk diriku..
yang sanggup bertungkus lumus untuk menunaikan permintaanku..

Masih segar dalam ingatan ku pergorbanan yang di lakukan oleh tubuh tua ibu dan ayahku..
mereka ke sana ke mari meminta pertolongan bagi menghantar diriku yang meneruskan pelajaran ke tempat orang..Aku ingat lagi mutiara jernih yang mengalir di pipi permaisuri hatiku ketika berpisah dengan aku..senyum manis raja hatiku..

Terima kasih yang tidak terhingga aku ucapkan kepada kedua orang tuaku..
tanpa kamu siapalah aku..
kasih sayangmu tak mampu ku balas..
pengorbananmu tersangatlah besar..


Hanya doa yang mampuku kirim buat masa ini..
semoga kalian sentiasa sihat..
kerana 
:: AKU SAYANG PADA KALIAN! ::
~kalian sumber kekuatanku~
=]





Pesanan mummy ngan daddy suatu ketika dahulu ;
"Ingatlah anakku, kita tidak punya harta seperti orang lain. Hanya pelajaran yang mampu memberi kesenangan padamu. Kami tidak minta banyak, cukuplah kamu keluar menjada insan yang berjaya. Jadilah kakak yang baik pada adikmu kelak kerana anakku, kami sudah tua dan tidak selamanya kami bersama kalian. Mummy n Daddy sayang kamu"

------------------------------------------

Chenta Hatiku
;)


mizs tiara..
=]

Labels:

Created by ctridzana