Hancurnya sebuah hati
Malam yang sunyi terganggu dek bunyi ringtone yang menandakan ada pesanan rigkas masuk dalam telefon bimbitku. Aku dapat agak pesanan itu dari siapa kerana aku sengaja meletakkan ringtone itu khas untuk orang tersebut. 





Setelah membaca pesanan itu aku terdiam dan senyuman yang menghiasi bibirku hilang serta merta. Tidak diriku sangka bahawa orang yang selama ini aku sanjung dan sayang telah mempermainkan perasaanku hanya kerana dia telah jatuh hati dengan teman sekampusnya.




Hatiku tidak dapat aku bendung lagi. Jiwa aku meronta kerana perasaan yang ada dalam jiwa aku bercampur aduk kini. Pengorbanan yang telah aku berikan pada dirinya telah dia lupakan. Apakah salahku? setiap permintaan di bibir si dia aku tunaikan bahkan aku sanggup membuang masa dan wang ringgit untuk membahagiakan dia. 

Namun terbukti kini cinta aku tidak bererti buat dirinya. Satu minggu percutian yang aku harapkan untuk menjadi memori indah kini bertukar menjadi duka. Manakah silapnya seorang aku? Salahkah diriku memanjakan dirinya dengan kemewahan? Tapi andai dia sudah tidak suka aku sanggup melepaskannya. Ini kerana aku tidak sanggup untuk menanggung kesakitan yang dialami oleh aku sekarang ini. Biarlah dia bahagia dengan orang itu.


Selamat tinggal sayang...

_________________________________________

Ini nukilan seorang aku..pincangnya banyak dan seandainya cerita ini serupa akan kisah anda sepuluh jariku mohon kemaafan.

Cinta itu suatu yang indah pada mulanya tapi tetap sama kesudahannya iaitu kelukaan yang terlampau abstrak tetapi sakitnya menusuk pedih.
Cinta jangan disanjungi kerana ia mampu menhiris hati dengan kejamnya.

Jangan abdikan diri pada cinta!
Cinta kepada agama dan keluarga itulah yang terbaik.

"enjoy reading peeps"

misz tiara..

Labels:

Created by ctridzana